cara mia, 19
kreatívna duša momentálne skúšajúca šťastie vo svete
ďakujem, random čitateľ, že si tu, si super.

nedeľa, 30. novembra 2014

o matkinovi a vieweghovi

mojím najmilovanejším spisovateľom všetkých čias je matkin. ironické, miestami cynické myšlienky o vzťahoch a vždy niečím výnimočné ženy. úprimnosť a realita. no "nič intelektuálne", ako povedal upír. aj on pár kníh čítal a hovorí, že žiadny chlap až tak vzťahy nerieši.
po ceste z billy sme teda riešili, či je matkin žena alebo muž a v rukách sme mali tašky plné banánov. vždy som si ho predstavovala ako muža a nerada si nechávam kaziť predstavy, ale ako žena by tiež mohol byť zaujímavý.
nechápem kritiku, že posledné knihy nie sú to, čo predtým. jasné, že nie sú, človek sa vyvíja a mení. zbožňujem všetky jeho knihy, najviac asi mužské interiéry. pri všetkých knihách nájdem niečo, čo ma trochu irituje, ale s matkinovým štýlom som stotožnená ako nikdy.
a rovnakou čitateľskou láskou som zahorela aj voči vieweghovi, keď som si po dlhšej dobe znovu prečítala román pro ženy (alebo román pro muže alebo účestníci zájezdu, keby ste nevedeli). upírovi je to smiešne, ale fakt je to super!
ktoré knihy ste prečítali viackrát? čo čítate teraz a čo si myslíte o týchto mužoch?

viewegh: román pro ženy, matkin: miluj ma ironicky

12 komentárov:

  1. Matkin je super, padl mi přesně do noty. A nejoblíbenější je zatím Láska je chyba v programe. Jinak čtu to ve slovenštině (i když tomu vyšel i český překlad, což trochu nechápu, přijde mi to zvrhlé..).
    A Viewegh..nikdy jsem od něj žádnou knihu nečetl, takže nebudu hodnotit, ale filmy se mi vesměs nadprůměrně líbily =)

    Tak skvelý December!!
    Michael
    www.ontheleaf.net / facebook / Bloglovin / ig: @majki

    OdpovedaťOdstrániť
  2. nemám prečítané všetko, ale z tých čo som čítala tak pre mňa Nie na ústa vyhráva :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ani od jednoho jsem zatím nic nečetla. Já se totiž už asi třetí měsíc trápím s knihou na francouzštinu a k ničemu jinému jsem se prostě nedostala. Myslím ale, že Matkin bude má příští volba, hodně jsi mě na něj navnadila. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. matkin je žena, to sa už vie, nie? alebo si to vymýšľam? :D ale hej, patril k mojmu rastu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. dnes som mamke objednala na vianoce jeho knihu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Upřímně? Daného autora neznám...ale co opravdu zbožňuju, jsou autoři, kteří umí psát ironicky, cynicky a poněkud netypicky, zvláštně...jinak.
    Musím si daného autora/autorku? vygooglit. Tato postava spisovatelského ráje mi uniknout nemůže! :)
    ...//Instantní krása//...

    OdpovedaťOdstrániť
  7. No musím sa priznať, žev poslednej dobe som toho moc nenačítala, nejak minato nevystáva čas a knihy zanedbávam .. moja škoda, ale moja doposiaľ neprekonaná kniha je Anna Karenina ... je to pre mňa top, a zatiaľ som nenašla knihu, ktorá by sa mi páčila viac. :)

    http://byfoxygreen.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Matkina vůbec neznám, děkuji za tip, zkusím se po jeho dílech podívat v knihkupectví

    OdpovedaťOdstrániť
  9. ja som bola matkinovka ako vysita, ale potom uz mi to niako nesedelo neviem preco..
    www.donnaiveh.com

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Ahoj, Matkina čítam ako oddychovku veľmi rada :) Musím ťa sklamať, je to žena. Poznám inú ženu čo ju pozná osobne. Ale to nepopiera jej chlapský charakter :) Nie všetky ženy spisovateľky musia byť presladené. Matkinov štýl je veľmi príjemne ironický.

    Veronika
    www.livingbypanicca.blogspot.com

    OdpovedaťOdstrániť
  11. mne sa matkinove knihy páčili, čítala som asi 4 a vždy mi niečo dali, pretože vystihovali akurát nejaké obdobie z môjho života....
    a najviac nechápem, prečo ho niekto hádže do jedného vreca s evitovkami, vasilkovými a pod. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Práve včera som dočítal poslednú knihu Matkina, je to moja závislosť (nie konkrétne tá kniha, ale autor, jeho štýl, pohľad na svet....).

    Patrik
    http://www.madebyboy.com

    OdpovedaťOdstrániť